امروزه بازاریابی و تبلیغات دچار تغییرات زیادی شده است. شرکت های کوچک به واسطه ی فضای دیجیتال و اینترنت در حال رقابت با شرکت های بزرگ هستند. بازاریابی دیجیتال یا Digital Marketing بستر مناسبی جهت حضور خلاق و نوآور شرکت ها ایجادکرده است. استفاده از بازاریابی آنلاین بیش از پیش مورد نیاز تمامی سازمان ها و شرکت هاست. ابزار های تبلیغات آنلاین عبارتند از: ایمیل مارکتینگ ( Email-Marketing ) بازاریابی محتوایی( content Marketing) تبلیغات گوگل(Google AdWords) شبکه های اجتماعی( Social Networks) تجزیه و تحلیل توسط گوگل( Google Analytics ) تبلیغات موبایل ( Mobile Ads ) تبلیغات اپلیکیشنی ( APP Ads ) تبلیغات کلیکی( Click Advertising )